Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG W Klinice Urody Lorenzo Coletti


Niniejszy Regulamin świadczenia usług w klinice Lorenzo Coletti (Regulamin) określa ogólne
warunki umów o świadczenie usług, jakie zawierane są pomiędzy Kliniką Urody Lorenzo Coletti a
Klientami, obowiązki Stron umów oraz zasady odpowiedzialności Stron.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej kliniki Lorenzo Coletti, a także w siedzibie
kliniki Lorenzo Coletti.


  1. Definicje:
    Klinika – Klinika Urody Lorenzo Coletti prowadzona przez PHU Galaxy Seweryn Sarna

Klient - osoba, na rzecz której ma zostać wykonana Usługa. W sytuacji, w której
Usługa została zamówiona i opłacona przez osobę lub podmiot trzeci, za
Klienta uważa się osobę, na rzecz której ma zostać wykonana Usługa. Nie
pozbawia to osoby lub podmiotu zamawiającego uprawnień wynikających ze
stosunku umownego pomiędzy nim, a Kliniką.
Usługa - zabieg oferowany przez Klinikę w ramach jej działalności i wykonywany
na podstawie umowy łączącej Klienta z Kliniką przez osobę zatrudnioną
w Klinice lub współpracującą z Kliniką.
Zabieg - zabieg kosmetyczny lub zabieg medycyny estetycznej.
Cennik - aktualne zestawienie oferowanych przez Klinikę Usług wraz z cenami, które
są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto.
Umowa - umowa, na podstawie której w ramach działalności Kliniki na rzecz Klienta ma
zostać wykonana przez pracownika Kliniki lub osobę współpracującą z Kliniką
Usługa lub kilka Usług.
Dokument - każdy nośnik informacji umożliwiający zapoznanie się z jego treścią.
Leki - produkty lecznicze w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001r.
Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. Nr 45, poz. 271), które Klient nabywa we
własnym zakresie na podstawie zalecenia lekarza współpracującego z Kliniką i
w związku z wykonaniem Usługi.
Substancje - substancje niebędące produktami leczniczymi w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. Nr 45, poz.
271), które są używane przez Klienta w związku z wykonaniem Usługi, w
szczególności kosmetyki w rozumieniu przepisu art. 2ust. 1 ustawy z dnia 30
marca 2001r. o kosmetykach (tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 475).


  1. Zasady świadczenia Usług:
    1. Wykonanie przez Klinikę Usługi na rzecz Klienta odbywa się po sporządzeniu z
    udziałem Klienta stosownej dokumentacji, na którą składają się: …………………………………………………………………………………

Niepodpisanie zgody na zabieg równoznaczne jest z odmową jego wykonania.
2. Warunkiem wykonania przez Klinikę Usługi na rzecz Klienta jest zakwalifikowanie
go do Zabiegu przez upoważnioną osobę, poinformowanie go o możliwych
negatywnych następstwach wykonania Zabiegu oraz ryzyku wystąpienia zdarzeń
niepożądanych oraz podpisanie przez Klienta Oświadczenia o tym, że został on
poinformowany o możliwych negatywnych następstwach wykonania Zabiegu
oraz ryzyku wystąpienia zdarzeń niepożądanych.
3. Usługi świadczone są przez Klinikę na rzecz osób pełnoletnich, posiadających
pełną zdolność do czynności prawnych. Usługi mogą być świadczone na rzecz
osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnej tylko za pisemną
zgodą przedstawiciela ustawowego tych osób.
4. Klinika zastrzega sobie prawo odmowy wykonania Usługi na rzecz Klienta, w
szczególności w sytuacji, w której jego stan zdrowia zgodny z Oświadczeniem
powoduje zwiększenie prawdopodobieństwa negatywnych następstw lub
zwiększenie ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych.


  1. Wykonywanie zabiegów:
    1. Klinika oferuje Zabiegi z zakresu kosmetologii oraz medycyny estetycznej.
    2. Wszystkie Zabiegi wykonywane są przez osoby posiadające wiedzę,
    doświadczenie oraz kierunkowe wykształcenie. Zabiegi z zakresu medycyny
    estetycznej wykonywane są przez lekarzy medycyny, specjalistów stosownych
    dziedzin. Zabiegi z zakresu kosmetologii wykonywane są przez dyplomowanych
    kosmetologów oraz przez techników usług kosmetycznych.
    3. Klinika może zalecić, aby przed dokonaniem Zabiegu Klient poddał się badaniom
    lekarskim celem ustalenia ogólnego stanu zdrowia i wykrycia ewentualnych
    przeciwwskazań do dokonania Zabiegu. Klinika zastrzega sobie prawo do
    uzależnienia wykonania Zabiegu od uprzednich badań. Badania takie winny być
    wykonane przez Klienta we własnym zakresie, na jego koszt i ryzyko.

  2. Obowiązki Stron:
    1. Klinika zapewnia wykonanie Zabiegu przez wykwalifikowaną osobę.
    2. Klinika zapewnia sprzęt do wykonania Zabiegu i dokłada należytej staranności
    aby sprzęt ten funkcjonował prawidłowo.
    3. Przed dokonaniem Zabiegu Klient obowiązany jest podpisać Kartę Klienta,
    Oświadczenie o Stanie Zdrowia oraz Oświadczenie o Zgodzie na Przetwarzanie
    Danych Osobowych.
    4. Przed dokonaniem Zabiegu Klient obowiązany jest poddać się procedurze
    zakwalifikowania go do Zabiegu. Po przeprowadzeniu procedury
    zakwalifikowania do zabiegu Klient otrzymuje do podpisu Oświadczenie o zgodzie
    na przeprowadzeniu zabiegu.
    5. Składając Oświadczenie o Stanie Zdrowia oraz w trakcie procedury
    zakwalifikowania do Zabiegu Klient ma obowiązek podawać informacje zgodnie z
    prawdą i nie zatajać żadnych informacji, o których udzielenie został poproszony.
    6. W razie podania informacji niezgodnych z prawdą lub zatajenia informacji, o
    których udzielenie Klient został poproszony Klinika, ani osoby w niej zatrudnione
    lub z nią współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek
    negatywne skutki Zabiegu lub jego niepożądane następstwa, których można było
    uniknąć, gdyby Klient nie podał informacji nieprawdziwych lub informacji nie
    zataił.
    7. Klient obowiązany jest niezwłocznie poinformować Klinikę jeśli uzna, że Zabieg
    przygotowywany jest lub przeprowadzany w sposób niefachowy lub jego
    zastrzeżenia budzi funkcjonowanie sprzętu wykorzystywanego do Zabiegu lub
    stan pomieszczenia, w którym Zabieg jest przeprowadzany.
    8. Po wykonaniu Zabiegu Klient jest informowany o zaleceniach, co do dalszego
    postępowania, w tym co do stosowania lub niestosowania określonych
    preparatów, leków lub substancji oraz co do możliwości wykonywania innych
    Zabiegów w określonym czasie.
    9. W sytuacji, w której Klient nie jest zadowolony z efektu uzyskanego przez
    wykonanie Zabiegu, winien poinformować Klinikę o planowanym powtórzeniu
    Zabiegu lub przeprowadzeniu Zabiegu w obrębie tego samego obszaru w innym
    niż Klinika podmiocie. Informacja winna być udzielona na piśmie pod rygorem
    utraty prawa do dochodzenia odszkodowania w części dotyczącej kosztów
    powtórnego Zabiegu lub Zabiegu w obrębie tego samego obszaru ciała.

  3. Prawa Klienta:
    1. Klient ma prawo do poszanowania jego praw, w szczególności prawa do
    poszanowania godności oraz prawa do prywatności.
    2. Klient ma prawo do informacji o stanie zdrowia i proponowanych Zabiegach oraz
    ich skutkach, w tym o ryzyku wystąpienia negatywnych następstw lub zdarzeń
    niepożądanych. Klient ma prawo do tego, aby wszelkie swoje wątpliwości
    konsultować z osobą, która ma wykonać Zabieg. Prawo do informacji przysługuje
    Klientom, którzy ukończyli 16 lat, a także przedstawicielom ustawowym Klientów,
    którzy nie ukończyli 18 lat.
    3. Klient ma prawo wskazać osobę, której Klinika będzie mogła udzielać informacji
    na temat wykonanych Zabiegów oraz innych informacji uzyskanych w związku z
    wykonaniem Zabiegu. Udzielenie zgody bez wyszczególnienia rodzaju informacji
    oznacza zgodę na udzielanie wszelkich informacji.
    4. Klient ma prawo wskazać osobę, która może być obecna przy wykonywaniu
    Zabiegu. Zgoda nie wymaga formy pisemnej – za zgodę poczytuje się brak
    sprzeciwu co do obecności takiej osoby podczas Zabiegu. Klient ma prawo
    sprzeciwić się temu aby przy Zabiegu obecna była osoba trzecia, przybrana przez
    osobę wykonującą Zabieg, chyba że osoba ta pomaga osobie wykonującej Zabieg.
    W takim przypadku brak Zgody oznacza odstąpienie od Umowy.

  4. Dokumentacja i dane osobowe:
    1. W związku ze świadczeniem Usług Klinika sporządza i gromadzi dokumentację
    Klienta, na którą składają się w szczególności Oświadczenia Klienta, wyniki jego
    badań, dokumenty wytworzone w procesie świadczenia Usługi, a także po
    wykonaniu Usługi.
    2. Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i rzetelność dokumentacji w
    zakresie, w jakim zawiera ona informacje udzielone przez Klienta.
    3. Dokumentacja Klienta nie stanowi dokumentacji medycznej w rozumieniu
    Ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
    (tj. z dnia 28 stycznia 2016r., Dz.U. z 2016 r. poz. 186). Przepisy art. 23 – 30a tej
    ustawy stosuje się odpowiednio, za wyjątkiem przepisów art. 29 i 30, których nie
    stosuje się.
    4. Wraz z przystąpieniem do sporządzania dokumentacji Klienta Klient wyraża
    zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Zgoda na przetwarzanie
    danych osobowych, sposoby ich przetwarzania i inne postanowienia dotyczące
    danych osobowych zawarte są w Oświadczeniu o zgodnie na przetwarzanie
    danych osobowych.
    5. Odmowa wyrażenia Zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofnięcie
    zgody na ich przetwarzanie w zakresie, w jakim przetwarzanie tych danych jest
    konieczne dla prawidłowego wykonania Usługi oznacza odstąpienie od Umowy.

  5. Płatności:
    1. Za wykonanie Usługi należne jest wynagrodzenie według Cennika.
    2. Wynagrodzenie płatne jest, według wyboru Klienta, gotówką, kartą płatniczą lub
    przelewem na rachunek bankowy Kliniki (przelew przed wykonaniem zabiegu).
    3. Wynagrodzenie płatne jest w dniu wykonania Zabiegu. Jeśli Zabieg wykonywany
    jest podczas więcej niż jednej wizyty płatność dokonywana jest w dniu pierwszej
    wizyty.
    4. W przypadku płatności na rachunek bankowy dokonanej w dniu Zabiegu Klinika
    może poprosić o okazanie dowodu polecenia przelewu.

  6. Odpowiedzialność:
    1. Klinika, z zastrzeżeniem ust. 8.4., ponosi odpowiedzialność za osoby przez nią
    zatrudnione.
    2. Przy wykonywaniu Usług Klinika posługuje się osobami, które w zakresie swej
    działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności w
    rozumieniu przepisu art. 429 Kodeksu cywilnego. Klinika nie ponosi
    odpowiedzialności za działania lub zaniechania osób, z którymi współpracuje.
    3. Na żądanie Klienta Klinika udzieli informacji, czy osoba, która świadczyła Usługę
    jest zatrudniona w Klinice i w związku z tym może ponosić odpowiedzialność za
    jej działania i zaniechania, czy też z nią współpracuje. W przypadku współpracy
    na żądanie Klienta Klinika udzieli informacji pozwalających na zwrócenie się z
    ewentualnym roszczeniem bezpośrednio do tej osoby.
    4. Klinika, osoby w niej zatrudnione, ani osoby z nią współpracujące nie ponoszą
    odpowiedzialności za negatywne następstwa Zabiegu, które są wynikiem
    nieprzestrzegania przez Klienta jego obowiązków, niestosowania się do zaleceń
    lub wynikają z działania lub zaniechania osób zatrudnionych w Klinice jeśli
    działania lub zaniechania tych osób nie pozostawały w związku z ich obowiązkami
    pracowniczymi.

  7. Odstąpienie od umowy:
    1. Klient ma prawo odstąpić od umowy najpóźniej do chwili rozpoczęcia
    wykonywania na jego rzecz Usługi.
    2. Jeżeli wykonanie zabiegu wiąże się z koniecznością nabycia przez Klinikę
    preparatów, leków lub substancji, Klient odstępując od umowy obowiązany jest
    do pokrycia kosztów ich nabycia, o ile został poinformowany o konieczności
    nabycia, a nabycie już nastąpiło. Klinika może potrącić należną z tego tytułu
    kwotę z kwoty wynagrodzenia, jakie winno być zwrócone Klientowi.
    3. W razie odstąpienia od umowy, za wykonanie której Klient uiścił wynagrodzenie
    przed dniem jej wykonania zwrot wynagrodzenia nastąpi – niezależnie od
    sposobu płatności – przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
    Wskazanie numeru rachunku bankowego winno nastąpić na piśmie lub w drodze
    mailowej.
    4. Jeśli płatność za usługę została zrealizowana przelewem zwrot uiszczonego
    wynagrodzenia nastąpi na ten sam rachunek bankowy, z którego przelano środki
    tytułem wynagrodzenia.
  8. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o kwotę poniesionych kosztów, jeśli konieczne były one do przygotowania zabiegu, lub musiały być uiszczone z mocy prawa (podatki).

 

  1. Usługi pakietowe
  2. W razie rezygnacji z wizyty abonamentowej należy powiadomić obsługę Kliniki Lorenzo Coletti nie później niż do godziny 17.00 dnia poprzedzającego planowaną wizytę.
  3. W razie braku odwołania z wyprzedzeniem wizyta abonamentowa jest automatycznie ściągnięta przez system komputerowy jako wizyta, która się odbyła i przepada.
  4. W ramach jednego pakietu każdemu Klientowi przysługuje jednorazowe prawo do nagłego odwołania zabiegu (bez zachowania terminu wskazanego w pkt 2)

 

  1. Punktualne rozpoczynanie zabiegów
  2. W Klinice obowiązuje plan pracy oparty o grafik. Prosimy o przybycie 5-10 minut wcześniej, aby móc przygotować się do zaplanowanego zabiegu: wypełnić kartę, skorzystać z toalety. Klienci umawiani są na konkretne godziny i prosimy o punktualność.
  3. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest spóźnienie klienta na zabieg bez konsekwencji jego skrócenia- to maksymalnie 15 minut. Spóźnienie powyżej 15 minut skutkuje skróceniem zabiegu o czas spóźnienia, a jego koszt to 100 % ceny. Spóźnianie klienta nie może przesuwać czasu następnego zabiegu. O spóźnieniu prosimy informować niezwłocznie telefonicznie przed planowaną godziną rozpoczęcia zabiegu.

  4. Reklamacja:
    1. Reklamacja winna być skierowana wobec Kliniki w formie pisemnej niezwłocznie
    po ustaleniu podstaw jej sporządzenia.
    2. Klinika w terminie 14 dni poinformuje Klienta, czy reklamację uznaje i zaproponuje
    sposób spełnienia roszczeń Klienta z tego tytułu. W sytuacji, w której reklamacja
    wymaga uzyskania informacji od Klienta termin ten rozpoczyna swój bieg od dnia
    uzyskania ostatniej żądanej przez Klinikę informacji.
    3. W zakresie rozpatrywania reklamacji Klient obowiązany jest do współdziałania z
    Kliniką, w szczególności do udzielania informacji związanych z będącą
    przedmiotem reklamacji Usługą oraz do stawienia się do Kliniki, o ile będzie to
    niezbędne do ustalenia okoliczności istotnych dla rozpatrzenia reklamacji.

  5. Inne postanowienia:
    1. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie odpowiednie
    zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego i Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o
    prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).